Bijeenkomst Gemeentelijk Inkoop Platform:
Datum | 21 juni 2022 |
Aanvangstijd | 14.00 uur |
Plaats | Utrecht Hotel Van der Valk |
De bedrijfsvoering van een gemeentelijke organisatie is steeds meer, zo niet bijna volledig, afhankelijk van de IT/ICT-trajecten in de organisatie.
Dit betekent ook steeds meer aandacht voor de aanbesteding van IT/ICT-producten. Bij de aanbesteding van deze producten spelen contractvoorwaarden en dus met name ook inkoopvoorwaarden een zeer belangrijke rol.
Gemeentelijk inkoopvoorwaarden voor leveringen en diensten zijn er al jaren. Speciaal voor gemeentelijke IT/ICT-trajecten zijn er specifieke inkoopvoorwaarden opgesteld in de vorm van de GIBIT. Deze voorwaarden zijn aangepast en sinds 2020 is er de GIBIT 2020. Deze inkoopvoorwaarden voor IT/ICT, opgesteld door de VNG, zijn en blijven onderwerp van discussie bij aanbestedingstrajecten op dit gebied.
Belangrijk bij de voorwaarden bij deze aanbestedingen zijn ook de privacyaspecten aangezien bij IT/ICT-trajecten veel met privacygevoelige informatie gewerkt wordt. Van belang is dan ook hoe deze informatie in contracten en inkoopvoorwaarden op de juiste wijze is gewaarborgd.
Presentatie 1: GIBIT 2020 - nut, meerwaarde, gelieerde instrumenten, ervaringen...
gastspreker: André Plat (VNG-Realisatie)
Presentatie 2: koppeling GIBIT2020 en privacy/informatiebeveiliging
gastspreker: Shirley Antonius (strategisch juridisch adviseur gemeente Almere)
Huib Schröder (leveranciersmanager ICT gemeente Apeldoorn)
Aanmelden:
Aanmelden kan via onderstaande link naar het aanmeldingsformulier.
Kosten deelname GIP-bijeenkomst 21 juni 2022 | |
(bijeenkomst, borrel en diner): | |
eerste deelnemer: | € 325,- (excl. btw) |
tweede en volgende deelnemer: | € 295,- (excl. btw) |
Kosten deelname GIP-bijeenkomst 21 juni 2022 (bijeenkomst, borrel, maar excl. diner): |
|
eerste deelnemer: | € 295,- (excl. btw) |
tweede en volgende deelnemer: |
€ 265,- (excl. btw) |
Aanmelden: via het aanmeldingsformulier
Meer weten over het
Gemeentelijk Inkoop Platform?