Actueel

Bijeenkomst Gemeentelijk Inkoop Platform:

Datum  31 januari 2019
Aanvangstijd  14:00 uur
Plaats  Utrecht
 Hotel Van der Valk

Thema:

a. De controle op de rechtmatigheid van aanbesteden door de accountant
    Probleem hierbij o.a.: de interpretatie van de raming van de opdrachtwaarde

b. De aanbesteding van de accountant

ad. a De controle op de rechtmatigheid van aanbesteden door de accounatnt
De accountant dient in het kader van de controle ook in te zoomen op de rechtmatigheid van het aanbesteden.
In de praktijk blijkt er nog wel eens een discussie te ontstaan of er wel of niet Europees aanbesteed had moeten worden.
Hiervoor is met name van belang het bepalen van de waarde van de opdracht.
Moet een contract voor een periode van 5 jaar met een opdrachtwaarde van € 50.000,- wel of niet Europees aanbesteed worden?
Het antwoord op deze vraag kan zeer verrassend zijn en wordt in de dagelijkse praktijk divers uitgelegd.

In de bijeenkomst komt de aanbestedingsrechtelijke kant van de raming van de opdrachtwaarde aan de orde maar zal ook de zienswijze vanuit de accountant worden toegelicht.
Wederom een interessant thema met wellicht verrassende conclusies.

ad.b De aanbesteding van de accountant
Waarom gaat het nog wel eens mis met het aanbesteden van de accountant? Soms geen inschrijving of soms maar 1 inschrijving.
Ligt dit aan de gemeente of aan de accountant?

ook de discussie rond dit thema is zeer actueel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  

 

Kosten deelname (bijeenkomst, borrel en diner):
eerste deelnemer: € 325,- (excl. btw)
tweede en volgende deelnemer: € 295,- (excl. btw)
   
Deelname zonder diner is ook mogelijk.
De deelnameprijs voor de eerste deelnemer: € 295,- (excl btw)
En voor de tweede en volgende deelnemer:  € 265,- (excl. btw)

 

Aanmelden: via het aanmeldingsformulier

 

GIP-bijeenkomsten

  • 31 januari 2019
  • 21 maart 2019
  • 21 mei 2019
  • 19 september 2019
  • 28 november 2019

Meer weten over het
Gemeentelijk Inkoop Platform?