Actueel

Bijeenkomst Gemeentelijk Inkoop Platform:

Datum  28 oktober 2021
Aanvangstijd  14:00 uur
Plaats  Utrecht
 Hotel Van der Valk

 

 

donderdag 28 oktober 2021:  Inhuur derden

De Inhuur van derden (van uitzendkrachten tot de inhuur van managementfuncties) is enerzijds een grote kostenpost en anderzijds een blijvend discussiepunt
rond de rechtmatigheid van deze inhuur; zeker in relatie tot de rechtmatigheidscontrole vanuit de accountant.

Tijdens de GIP-bijeenkomst zullen diverse gastsprekers (o.a. vanuit Significant, Randstad en het DAS-systeem Werken in Gelderland) veel aspecten rond de inhuur belichten.

Door Daan Dessing (inkoopconsultant externe inhuur bij Significant Synergy) zal ingegaan worden op de diverse vormen van inkoop (o.a. aanbesteden per functie, aanbesteden via raamcontracten, de broker, MSP en DAS). Van deze vele vormen zullen de belangrijkste aspecten aan de orde komen.

De belangrijkse aspecten bij een aanbesteding (geen DAS) zullen worden toegelicht door Bert-Jan Rip (sr. key account en branchemanager overheid Randstad) en Cynthia Polling (regiomanager sales West-Nederland Randstad). Zij zullen de mogelijkheden en belangrijkste aandachtspunten van aanbestedingen van inhuur toelichten. Ook zal aangegeven worden wanneer niet overgegaan wordt op een inschrijving voor inhuur.

Tenslotte zal vanuit Werken in Gelderland (een samenwerkingsverband op het gebied van inhuur en vacatures van maar liefst 90 overheidsorganisaties in Gelderland) ingegaan worden op het door deze organisaties opgezette Dynamisch Aankoop Systeem (DAS) ten behoeve van inhuur van derden.
De aspecten die zeker aan de orde komen zijn:

- Hoe is DAS Werken in Gelderland ontstaan? (Haike Spek van Poolz/Flextender);
- Wat zijn de ervaringen van de organisaties die werken met de DAS? (Hanne Verweij van Werken in Gelderland);
- Hoe zet je een DAS op? (Jaap Jan Westland van Flextender).

 

donderdag 25 november 2021: Aanbestedingsrechtelijke zaken nader uitgelegd


Hoewel gemeenten dagelijks aanbestedingen uitvoeren, loopt men (ook de gevorderde en ervaren inkoopadviseur of aanbestedingsjurist) tegen zaken aan die steeds weer lastig zijn vanwege interpretatie van de wet- en regelgeving; aangevuld met jurisprudentie en adviezen, maar vooral ook meningen.

De onderwerpen die toegelicht worden vermelden we binnenkort op de site.

Voor deelnemers is het mogelijk om onderwerpen aan te dragen. Indien deze aspecten interessant zijn voor plenaire behandeling dan zullen deze aspecten meegenomen worden in de presentatie van gastspreker mr. Tony van Wijk (aanbestedingsadvocaat van Dirkzwager legal & tax).

 

Aanmelden:
Aanmelden kan via onderstaande link naar het aanmeldingsformulier.

 

Kosten deelname 2 GIP-bijeenkomsten 2021
(bijeenkomst, borrel en diner):

eerste deelnemer:                                    € 619,- (excl. btw)
tweede en volgende deelnemer:                € 559,- (excl. btw)
 
Kosten deelname 2 GIP-bijeenkomsten 2021
(bijenkomst, borrel, maar excl. diner):
eerste deelnemer:                                    € 559,- (excl. btw)
tweede en volgende deelnemer:                € 499,- (excl. btw)


 

Kosten deelname GIP-bijeenkomst 28 oktober 2021
(bijeenkomst, borrel en diner):
eerste deelnemer: € 325,- (excl. btw)
tweede en volgende deelnemer: € 295,- (excl. btw)
   
Kosten deelname GIP-bijeenkomst 28 oktober 2021
(bijeenkomst, borrel, maar excl. diner):
Eerste deelnemer: € 295,- (excl. btw)
tweede en volgende deelnemer: 

€ 265,- (excl. btw)

Aanmelden: via het aanmeldingsformulier

 

GIP-bijeenkomsten 2021

  • 28 oktober 2021
  • 25 november 2021

Meer weten over het
Gemeentelijk Inkoop Platform?